Un adolescent în slujba Domnului

În timp ce Domnul Hristos inaugura Împărăția Cerurilor, el era un adolescent. A simțit toate evenimentele mesianice atât cât i-a permis vârsta. Ulterior va fi un colaborator apropiat al Sfântului Pavel. În perioada primelor persecuții, așterne în scris o evanghelie deosebit de importantă pentru viața comunității creștine. Primii creștini îl stimau, deoarece Îl urmase pe Domnul încă din tinerețe. Moare ca martir în Egipt, iar sfintele sale moaște se află la Veneția. Este vorba despre sfântul Marcu.

0000000

Entuziasmul acestui discipol este contagios. El vorbește despre cunoașterea tainei lui Hristos ca despre un moment decisiv: omul lasă totul și caută adevărata comoară. Tezaurul este credința în Iisus și trebuie transmis mai departe. Așa se naște Evanghelia după Marcu, după cum acesta auzise predicile sfântului Petru.

Un adolescent care se vede mergând peste tot în lume ca ducă o veste importantă se pune total în slujirea Domnului. La început, probabil nu și-a dat seama de câtă trudă e nevoie, dar nu a abdicat de la misiunea sa. Îl prezintă pe Mesia ca pe misterul misterelor, descoperit acum tuturor oamenilor.

Marcu este interesat să prezinte identitatea lui Iisus celor din afara Palestinei, care nu cunoșteau profețiile biblice. Adică nouă. Și Pilat vrea să știe cine este Iisus, dar nu reușește. Vor izbuti adevărații ucenici, cei care au simțit starea de rai vibrând în inimile lor curate, cu putere. Evanghelia dezvăluie progresiv identitatea lui Iisus celui dornic să o găsească.

Se adresează altor adolescenți, vorbește scurt și la obiect. De altfel, este cea mai scurtă prezentare a faptelor lui Iisus. Recomandabil celui care citește Biblia pentru prima dată să înceapă cu lecturarea acestei cărți. Misterul mesianic schimbă radical vieți, inclusiv în rândul tinerilor.

Tânărul născut la Ierusalim scrie de la Roma o corespondență urgentă: Mesia l-a învins pe satana. Centrul scrierii este Iisus, personaj principal în toate tablourile sinoptice. Toate vorbele lui Iisus au rolul de a orienta omul în drumul către ținta finală, mântuirea.

Toți cei din jurul lui Iisus se întreabă cine este El, dar puțini descoperă taina. Doar cei curați la inimă. Ideea este simplă: mai puține vorbe, care adesea doar complică. Omul este chemat să trăiască asemenea lui Iisus. Altfel, nu poate trăi în Împărăția Lui. Vocația de adolescent credincios presupune inițial o serie de renunțări, de divorțuri față de tot ceea ce este corupt, imoral și indecent. Dar răsplata este pe măsură: bucurie sfântă, plină de speranță vie. Destinația este aceeași: viața veșnică, dobândită prin harul care convertește inimile.

În optica evanghelică, Iisus trebuie să domnească în viața adolescenților, pentru ca aceștia să nu fie sclavi ai patimilor. Un tânăr devotat lui Iisus nu va trăi în concubinaj, nu va încuraja adulterul și va evita permanent anturajul infracțional. Pentru că el știe că există și o pedeapsă veșnică.

Un adolescent se îndrăgostește de Iisus și Îi dedică Lui întreaga viață. Nu mai îi e frică de iad, ci îi e dor de Cel iubit. Și Îi este fidel, nu Îi încalcă porunca, dorința Lui pentru el e lege. Prețuiește Căsătoria și luptă pentru mântuirea copiilor cu care va fi binecuvântat.

0000000bg

Cel mai mare har este iubirea, aceasta este definiția Nunții fiecărui tânăr, după modelul logodnei dintre Hristos și Biserică. Avem modelul celor șapte tineri din Efes, al celor trei tineri din Babilon (Anania, Azaria și Misail), al sfinților Eustație, Procopie, Tecla, Irina, Teofana, Adrian, Natalia și mulți alții, inclusiv miile de tineri martirizați azi în lumea ostilă adevărului.

 

Marius MATEI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Reguli:

  1. Tratati persoanele care scriu aceste editoriale cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
    1. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
    2. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa care sa jigneasca.
    3. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
  2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
  3. Nu transformati aceste comentarii de editoriale intr-un „chat”.
  4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
  5. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestor comentarii puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@revistalumeacredintei.ro.
  6. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
  7. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand in acest editorial, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.