






|
 |
Cum şi de ce?de Razvan BUCUROIU |
Am făcut o cerere, ca toată lumea editorială chemată la o nouă ordine, către Arhiepiscopia Bucureştilor pentru a putea continua distribuirea revistelor Lumea Credinţei şi Lumea Monahilor în cadrul bisericilor bucureştene şi prahovene. Bun, până aici nimic rău. De peste 7 ani (martie 2003) Lumea Credinţei circulă nestingherit, cu succes, cu impact dar şi cu un bun comision în pangarele din de Dumnezeu păzita Arhiepiscopie. Mai exact: patru ani sub vrednicul de pomenire părinte patriarh Teoctist şi de aproape trei ani (cu tot cu interimat) sub actualul arhiepiscop şi patriarh Daniel.Cererea era cât se poate de firească şi reverenţioasă – doar te adresai chiriarhului locului. Acolo prezentam pe scurt revistele: Lumea Credinţei – 83 de numere apărute, 6.640 pagini de revistă, 1.950.000 exemplare (asta fără să punem la socoteală primele 3 numere din Credinţa Ilustrată, apărute în martie-iunie 2003); Lumea Monahilor – 34 de numere apărute, 2.176 pagini de revistă, 289.000 exemplare şi fără să mai aducem în discuţie suplimentele Lumea Credinţei pentru Copii şi Atlasul Lumii Creştine, plus cele câteva cărţi de mare succes scoase de editură, cu multiple reluări de tiraj. Pentru o iniţiativă strict privată a laicatului ortodox, fără fonduri oculte, evitând condiţionările subtile, şi chiar imixtiunile pe conţinut, noi consideram că – până acum – ne-am făcut treaba ca mădulare cuvântătoare şi angajate ale Bisericii noastre, cu conştiinţă eclesială şi insomnii duhovniceşti.
De asemenea, mai prezentam în Scrisoarea de Intenţie tipul demersului nostru, ca laici activi, în perfect acord cu Predania, cu Tradiţia şi cu învăţăturile Sfâtului Sinod: acela de a sprijini discursul şi chemarea clerului către lumea largă, excesiv laicizată şi indiferentă, spre Hristos şi spre singura şi adevărata Lui Biserică. Ce era rău în asta? Nimic, din câte credeam până mai adineaori... Am greşit, în ăst-timp cu ceva? Cu nimic, câtă vreme din partea clerului – mare sau mărunt – nu am primit niciun reproş semnificativ, observaţie de substanţă, îndreptare pe fond etc. Linişte cvasi-totală sub aspectul criticilor, entuziasm total raportat la lucrarea noastră media. Mai mult, actualul patriarh ne-a invitat la Durău, încă din septembrie 2003, pentru a prezenta revista în faţa unei întruniri a preoţilor din Arhiepiscopia Iaşilor – lucru pentru şi acum îi mulţumim. Mai mult, vreme de aproape trei ani am stat cuminţi în pangarele din Bucureşti şi Prahova, fără să deranjăm bunul mers liturgic, psihicul enoriaşilor ori teancurile de „Lumina” lângă care eram aşezaţi. Mai mult, am experimentat şi am reuşit să impunem în România scandalurilor nesfârşite o presă ziditoare, sănătoasă, care să nu se implice sau să nu genereze polemici intra-ortodoxe, să nu ducă la disensiuni inutile sau chiar la schisme sufleteşti. Şi asta nu de ieri-de azi, ci de dintotdeauna. Mai precis, de dinainte de a apărea tensiunile create de zeloţii dreptei-credinţe, de dinainte de gesturile liturgice reprobabile ale unor înalţi ierarhi, de dinainte de explozia cu iz conspiraţionist a blogurilor, de dinainte de „cipuire”, de „cazul Tanacu” şi alte nenumărate ispite care au întunecat înţelegerea corectă şi dreapta judecată a multora dintre fiii Bisericii noastre. Niciodată Lumea Credinţei nu a fost adepta vreunei extreme sau alta, în pofida enormelor presiuni la care am fost pe alocuri supuşi, niciodată revista nu a îndemnat la radicalizare, la dispreţ, la segregare, la atitudine anti-clericală. Niciodată noi, ca ziarişti, nu am dat un verdict şi nu am judecat pe nimeni. Am prezentat doar faptele bune ale credinţei, rămânând permanent pe calea de mijloc – Doamne, Tu ştii: calea asta este cea mai grea! Lumea grăbită (sau mai „nervoasă”) te acuză de laşitate, de orbire, de indiferenţă, de interese ascunse. Dar lumea asta „grăbită”nu ştie câtă încredere trebuie să aibe conştiinţa ta de ziarist creştin în lucrarea totală, plenară şi subtilă a Bisericii, a harului Duhului Sfânt care operează discret, câtă vreme nu sari fulgerător la beregata nimănui, şi câtă vreme dreptatea şi adevărul stau, de cele mai multe ori, tocmai în curgerea timpului şi în prişniţele acestuia... Şi atunci, ce ni se impută în secunda în Cererea noastră primeşte aviz negativ? De care comandament al vremurilor nu suntem vrednici? Ce pleromă nu putem constitui cu alţi confraţi ai noştri? Unde tulburăm echilibrul şi liniştea Sfintei noastre Biserici? În ce mod aducem prejudicii financiare parohiilor, care câştigau de pe urma vânzării revistelor un comision onorabil, fără efort şi/sau impuneri suplimentare? E un mister... De ce am fost ambuscaţi în deşisul actelor de Cancelarie, în devălmăşie cu bonurile de motorină şi achiziţia de staţie de amplificare pentru Catedrală, când speţa noastră se putea „tranşa” altfel. Poate ceva mai părinteşte, poate mai obiectiv, poate mai puţin concurenţial. Da, mai puţin concurenţial, căci în Biserică nu există concurenţă. Sau nu ar trebui să existe! Ce e aia concurenţă, în lumea harului? Privind retrospectiv, cu amărăciune, departe de mine şi echipa mea gândul de a intra în coliziune verbală şi atitudinală cu Admistraţia bisericească de la centru. Eu unul consider ca acei consilieri (un desant de tinereţe, spaime şi ambiţii) care au obstrucţionat cu bună ştiinţă această lucrare a laicatului trebuie să-şi ia seama şi să reanalizeze cazul, prezentându-l din nou la semnat, pus în lumina lui corectă: ca demers, finalitate şi credibilitate în ochii celor peste 100.000 de oameni îmbisericiţi care citesc regulat, lunar, cele două „Lumi” (între 4 şi 5 cititori la un exemplar de revistă pus în circulaţie). Cât priveşte invocata chestiune a binecuvântării pe conţinut, nu credem că o revistă ajunsă la maturitate, care s-a bucurat deja de binecuvântarea şi încurajările patriarhului Teoctist, trebuie „re-acreditată”. Însă dacă binecuvântările patriarhale expiră, e bine s-o ştim. Dacă e un formular tip pentru a le obţine, iară e bine să fim informaţi. Care sunt criteriile pentru a le dobândi şi care este durata lor de viaţă, iarăşi trebuie să le cunoaştem. În absenţa unor astfel de normative (Doamne iartă-mă, cu suntem totuşi în Biserică!), înclinăm să credem că la mijloc este o eroare de apreciere, o grabă poate sau o neatenţie. Doar şi noi am mai greşit – ca oameni şi ca ziarişti... De fiecare dată însă am încercat să ne răscumpărăm, cumva, greşeala. PS Nu înţeleg cum putem fi scoşi de prin biserici, când noi am fost şi suntem tot timpul în Biserică. N-am respirat nicio secundă în afara Ei, nicio clipă pe lângă. Am vegheat cât am putut la apărarea Ei (ca nişte câini de pază în mijlocul ostilităţii mass-media), la recunoaşterea Ei corectă de către românii secolului 21, la propovăduirea mesajului Ei întreg şi ziditor, pe înţelesul lumii. Şi asta pentru a constata azi următoarele: cămaşa lui Hristos s-a mai sfâşiat puţin, prin separarea, prin segregarea, prin alungarea unora ca noi fără regret şi, aparent, fără un motiv clar. Clar?!
Click aici pentru a va intoarce in pagina de editoriale.
Comentarii:
|
1. Adrian
|
2010-06-02 18:25:46
|
| |
Ceea ce spuneti aici aveti drepate. Posibil sa fie concurenta jurnalistica intre publicatiile Centrului de presa ale Patriarhiei Romane si revista Lumea credintei (plus celelelate publicatii aparute la editura d-voastra). Se simt cumva amenintati? NU ar avea de ce . Voi cei de la Lumea Credintei ati stiut de la bun inceput sa va impuneti printr-un stil aparte. Revista a reusit sa intre in casele romanilor de pretudindeni, dar si in suflete lor. Voi nu intrati in concurenta cu nimeni. Voi sunteti voi si atat. Imi aduc aminte acum cu cata pricepere si diplomatie ati reusit sa intrati tocamai la Patriarhul Teoctist. Si cum v-a primit acesta? Cu bratele deschise. NU numai ca ati primit binecuvantarea scrisa de a merge mai departe in transmiterea adevarului de credinta, dar v-a si a apreciat intr-un mod foarte personal. V-a acordat un interviu de suflet despre ce inseamna sa fii un patriarh a unei populatii majoritar ortodoxe. Sunt curios cat de usor puteti intra si la actual Patriarh. Si daca o sa intrati sa aveti inca o recunoasterea, daca mai e cazul, ca sunteti o revista care respecta demnitatea umana si vaorile acesteia. Atunci probabil o sa aveti in portofoliu 2 binecuvantari patriarhale.
|
2. daria
|
2010-06-02 20:26:47
|
| |
Eu nu ma mir pentru ca stiu cat de rupti de realitate sunt mai marii BOR.Bine ca nu-i deranjeaza productiile proprii ale staf-urilor care sunt bagate pe gat fiecarei parohii fara drept de apel.Nu va faceti iluzii ,s-a dus democratia
|
3. Razvan Bucuroiu
|
2010-06-03 15:17:45
|
| |
Imi amintesc, cu mare nostalgie, de intalnirile cu Patriarhul Teoctist. Desi am scris la inceputul anilor 90 contra lui si a vechilor structuri eclezialo-securiste pe care le ingaduia cu rabdarea-i caracteristica, m-a iertat cu generozitate parinteasca ("patriarhala", as zice). Si m-a si ajutat mult in lucrarea jurnalistica si editoriala, vazand in prezenta laicilor in Biserica tocmai fermentul care dospeste aluatul. Mai mult - desi calugar din copilarie si nededat la simpatii mirenesti - a sustinut discret (mai bine zis, nu s-a opus...) prezenta laicilor ca o interfata intre lumea secularizata si Biserica. Mare lucru acesta: neclericalizarea in exces a discursului bisericesc in chestiunile de dezbatere publica, de mentalitati, de atitudini chiar!
|
4. Florin
|
2010-06-03 23:54:39
|
| |
Pe vremea lui Cuza s-a facut secularizarea averilor bisericesti, dar in prezent se face secularizarea vietii bisericesti. ,,Audienta la un demon mut " a parintelui Savatie, prezinta foarte bine situatia bisericeasca actuala, probabil el insusi cunoscind din interior, multe anomalii care nu fac decit sa sminteasca pe cei slabi in credinta. Propovaduiti-l pe Hristos atit cit se mai poate!
|
5. Dan
|
2010-06-04 08:14:51
|
| |
O revista echilibrata , cu opinii , atitudini si mai ales invataturi care ne ajuta sa pastram drreapta credinta ca fii ai Bisericii Luptatoare . Domnule Bucuroiu , "Maniati-va, dar nu gresiti .De cele ce ziceti in inimile voastre caiti-va in asternuturile voastre " . Dumnezeu sa va ajute !
|
6. Razvan Bucuroiu
|
2010-06-04 15:13:40
|
| |
Pentru Florin. Excelent surprinsa ideea secularizarii vietii bisericesti! Nu vom inceta misiunea lucrarea noastra, de aceea avem nevoie de ajutorul dvs, al cititorilor, mai mult ca oricand. La nivelul sustinerii ei, dar si la nivelul constiintei ecleziale, care creaza comuniune si... minuni. Pentru Dan. Prietene, nu m-am maniat, ci m-am mahnit. Si asta pentru ca nu inteleg cum autoritatea bisericeasca se poate lepada atat de usor de cei imbisericiti, care marturisesc dreapta credinta. Nu-i trebuie, oare, marturia si lucrarea noastra in lumea asta nebuna si dezlantuita numai pe consum si scandal? De ce, adica, suntem pusi laolalta cu dusmanii Bisericii sau cu cei indiferenti ei, cate vreme sunt evacuati din spatiu-i sacru? Grea intrebare, iar raspunsul cred ca nu-l vom afla decat la Parusie...
|
7. Andrei-Liviu
|
2010-06-06 23:13:09
|
| |
Domnule Razvan Bucuroiu, sunt student la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Bucuresti, si doresc sa fac si Jurnalismul, pentru a face apoi jurnalism crestin. Am terminat si Seminarul de la Radu Voda, si, dupa 7 ani de Teologie, pot spune ca sunt mahnit. Sunt mahnit de toate cele: de politica romaneasca, de fotbal etc, dar mai mahnit sunt de Ortodoxia noastra, de extremele din ea. Cand am aflat ce se intampla dedesubtul Bisericii, dedesubtul trambitarii triumfaliste a B.O.R. (90% ortodocsi, Biserica veche, de-a lungul istoriei ei toata lumea a avut ceva cu noi etc.), pur si simplu mi-a cazut cerul in cap. Nu pot spune ca mai am, de atunci, incredere in structurile autoritatii (civile sau bisericesti). Incredere am doar in Cuvantul lui Dumnezeu si in rugaciune. O, Doamne, daca ar citi crestinii nostri Sfanta Scriptura, comentariile si interpretarile Sfintilor Parinti, apoi ar aplica-o! N-am mai avea nevoie de nimic. Acum invat pentru sesiune, la Vechiul Testament, si redau un verset: "Intoarceti-va catre Mine si Ma voi intoarce si Eu catre voi!" (Maleahi 3, 7). No comment. Revin la mahnire: am ajuns sa fiu atat de mahnit, incat resping orice vine din partea lumii, a "societatii" in general. Si am ajuns sa spun din inima, ca Sf. Ioan Teologul, "Amin. Vino, Doamne, Iisuse!", caci nu se mai poate. Daca, din 21 milioane de romani, 87% sunt ortodocsi, adica 19 milioane, iar din acestia, doar (maxim) 7% merg la biserica duminica de duminica (adica putin peste 1 milion), ne mai putem numi popor crestin? Ne-am tradat trecutul crestin secular! Nu mai spun de cultura, ca iarasi ma mahnesc... Asa facem noi, romanii: lasam Ortodoxia in biserica, si cand iesim din ea, scuipam de trei ori in san, sa nu ne pice ceru-n cap. Aici este alta problema: superstitia in bisericile ortodoxe. Mahnit sunt si eu, domnule Bucuroiu. Si nu mai astept nimic de la nimeni. "Astept" doar "invierea mortilor si viata veacului ce va sa fie". Succes in continuare in activitatea publicistica, si rugati-va pentru mine, pacatosul!
|
8. Razvan Bucuroiu
|
2010-06-07 11:54:19
|
| |
Tinere prieten si (sper) viitor confrate, nu te lasa cuprins de deznadejde sau de scepticism cronic. Nu lasa mahnirea sa-ti inunde sufletul si sa-ti cotropeasca viata. Pune-i zagaz! Esti tanar si nu uita: celor tineri s-a adresat in special Hristos cand ii chema si ei se duceau dupa El. Tinerii darama si tot ei ridica lumi. Entuziasmul si jertfa lor este de nestavilit. Ramai tanar, ramai entuziast si incredintat ca Biserica este de neinvins. Ea poate fi maculata, poate fi dezonorata, dar nu invinsa.
|
9. cosmin
|
2010-06-10 14:26:52
|
| |
Imi pare foarte foarte rau, domnule Bucuroiu pentru ceea ce i se intampla revistei. Mi se pare incredibil. Va citesc de multi ani si pot spune, ca cititor, ca nu ati exagerat cu nimic in prezentarea activitatii revistei, pe care ati facut-o mai sus. S-ar putea sa fie vorba de "concurenta" (Doamne, in Biserica !!). Trebuie sa se vanda alte reviste si dumneavoastra le stati in cale. Eu asa cred. Poate cititorii din Bucuresti si Prahova vor reactiona cumva in momentul in care nu vor mai gasi revista in biserici...Of, of...
|
10. Razvan Bucuroiu
|
2010-06-10 16:37:38
|
| |
Singura reactie normala si prompta ar fi sa o caute la reteaua stradala de chioscuri, precum si in marile magazine (Hypermarketuri). Nu avem (deocamdata) alta solutie, decat cea alternativa... Multumim pentru mesaj su solidaritate. Echipa
|
11. Maria
|
2010-06-13 18:52:01
|
| |
Probabil ca ( de fapt sigur) ati ajutat pe multi in progresul spiritual prin articolele publicate in revista si de aceea diavolul care nu doarme niciodata "si-a bagat coada" pentru a face tulburare. E regretabil ceea ce se intampla. Sa ne rugam lui Dumnezeu sa ne pazeasca si sa ne dea intelepciunea de a trece peste toate vitregiile si nedreptatile vietii.
|
12. cosmin
|
2010-06-15 14:25:57
|
| |
Da, Maria, ai dreptate. Acolo unde se lucreaza binele vin si incercari. Revista este de ajutor multora. Eu unul mi-am facut traseul in luna de miere (pe la manastiri) cu ajutorul informatiilor din LC. Asa ca ... multumesc, Lumea Credintei ! :) :)
|
13. ion
|
2010-06-15 15:54:07
|
| |
Hai ,zau,Cosmine serios?Ce luna de miere la manastire?Sa nu recomanzi nimanui luna de miere la manastire. Aici se face pelerinaj,nimic altceva.
|
14. cosmin
|
2010-06-15 16:14:25
|
| |
Frate, am spus "pe la manastiri". Am vizitat cateva, mi-am facut un traseu. N-am stat nici unde, decat asa, la o vecernie cel mult. Cred ca n-ai citit prea atent postarea mea.Nu insist, subiectul e cu totul altul.
|
15. ion
|
2010-06-15 19:06:04
|
| |
Nu pot sa te las in ceata.Nu te duci la nicio vecernie in luna de miere sau renunta la...luna de miere.Nu intri oricand si oricum in biserica,ai inteles,fratioare?
|
16. Stan
|
2010-06-15 21:22:22
|
| |
Mare e gradina lui Dumnezeu! Zelotism in toata regula. Cica un preot, in vinerea mare, s-a aprins de ispita trupeasca de nepurtat. Sotia nu s-a supus, iar bietul slujitor s-a impreunat cu o pasare. Cum ar fi fost oare mai bine? Frate Ioane, faci copii si te duci mereu la slujba. Ca nu faci, e pacat. Faci?
|
17. ion
|
2010-06-15 21:57:52
|
| |
Unde dai si unde crapa!Ce are coada vacii cu stampila primariei?Ne trezim vorbind.Orice crestin indiferent de natura lui biologica si de starea lui sociala trebuie sa aiba grija atunci cand intra in biserica pentru rugaciune sau ca simplu vizitator. Grija consta in curatie trupeasca si sufleteasca .Povestile despre ce s-a intamplat in vinerea mare nu intereseaza pe nimeni ,as zice chiar ca nu-i loc pentru barfe in acest spatiu.Daca nu intelegi ca ,indirect ai primit un sfat bun,Stane ce sa-ti fac?Poate ca te numeri printre cei carora le zice ..Stan patitul.Mai bine exprima-ti opinia cu privire la editorial.Ce zici,merita sa asteptam?
|
18. Stan
|
2010-06-16 09:31:39
|
| |
Ioane, nu-mi da tu mie lectii. Nu-mi place tonul tau. Intamplarea relatata e culeasa din cartile Bisericii ( cu binecuvantare interbelica si referinte la canoane). Ce barfe? Mai bine vin pacatos la Biserica, jeluindu-mi neputintele si pacatele, decat "indreptat" sufleteste si trupeste. Dar vin, nu stau acasa, nici nu incep cu "eu dau zeciuiala din izma". Daca ma iei cu stampila primariei incepi sa emani miasme de balegar.
|
19. ion
|
2010-06-16 10:25:29
|
| |
Ca bine ziciIn biserica nu intri ca-n grajd chiar daca Dumnezeu este rabdator si nu apuca pe nimeni de urechi.Ne lasa ca sa judecam ce este bine de facut si ce nu ,ne ajuta sa ne cunoastem pacatele si neputintele si ,uneori ne mai da peste nas atunci cand ne impaunam ca stim totul si nu avem nevoie de sfatul celorlalti. Tonul meu se vrea binevoitor si frateste mustrator .De ce te superi ,nu stii de gluma?
|
20. Razvan Bucuroiu
|
2010-06-16 12:29:01
|
| |
Dragi prieteni, da' repede va aprindeti... Bine ar fi sa avem astfel de ravna in continutul duhovnicesc al vietii noastre traite(fapte, adica), decat sa "amendam" rapid o exprimare care, intre noi fie vorba, mie nu mi-a aprins niciun bec al indignarii. Mai ales ca totusi suntem in post - perioada in care, cu atat mai mult, trebuie sa fim atenti unii cu altii. Cosmin, iti multumesc pentru gandurile tale bune!
|
21. Stan
|
2010-06-16 19:43:17
|
| |
Domnule Bucuroiu, Ionica al nostru se pare ca face parte dintre acei crestini care miros a detergenti de " firma" -Valea Mare Pravat. Unii ca el vad numai pacatosi si nespalati primprejur. Dupa aia o dau cu gluma. Suntem satui de farisei. Si eu am fost cu sotia in luna de miere pe la cateva manastiri, ca sa-i multumim Domnului pentru casatorie. Exista un firesc al vietii, doara nu ne-am impreunat acolo. Mai cunoastem si noi. D-aia zic cu zelotii.
|
22. Iulia
|
2010-06-22 09:01:44
|
| |
Domnule Bucuroiu, nu va lasati, stiti cum se spune despre ziarist: il dai afara pe usa, el intra pe geam. Chiar daca veti fi nevoit sa vindeti revista la coltul strazii, sa mergeti inainte cu ea pentru ca este o revista foarte buna. V-ati smeri pentru Dumnezeu. Totusi, incercati sa gasiti o solutie, unde sa o vindeti. Aduceti in revista sa scrie si oameni care au legatura cu Patriarhia, preoti... stiu ca asta poate vi se pare o viclenie, dar cred ca ar fi o viclenie care v-ar fi iertata, mai iertata decat daca nu v-ati lupta deloc pentru supravietuirea revistei. Acesta este Patriarhul, atat vreme cat nu umbla la canoanele Bisericii, inca e bine. Pr. Tanasache, fostul spiritual de la Biserica Sf. Ecaterina (Paraclisul Facultatii de Teologie) a fost mutat in alta parte, la alta biserica, prin Crangasi, desi are 5 copii, statea de multa vreme in casuta din fata bisericii Sf. Ecaterina. L-au scos si din casa in care statea de atatia ani, cu tot cu copii. Uneori mai vine sa slujeasca la practica liturgica, la Sf. Ecaterina si l-am auzit ca se roaga pentru Patriarhul Daniel in timpul Sf. Liturghii, asa cum este regula slujirii, chiar daca l-a mutat tocmai cand incepuse sa-i albeasca parul si au fost adusi alti spirituali. Asa ca sa stiti ca mai sufera si altii, traim vremuri grele, poate ca intr-adevar a inceput Apocalipsa, Dumnezeu stie. Oricum, SA NU VA LASATI, lupta cea buna sa o luptati, ca pentru Cuvantul lui Dumnezeu va zbateti. "Fericiti cei prigoniti pentru dreptate"....
|
23. Razvan Bucuroiu
|
2010-06-24 12:46:55
|
| |
Pentru Iulia: astfel de cuvinte sunt ca un balsam pe rana, chiar daca prima partea mi-a smuls un zambet si m-a facut sa ma intreb ce geam trebuie sa escaladez... Iulia, ai dreptate intru totul. Trebuie sa ne smerim si noi atat cat putem (si atat cat se poate, pentru a nu ramane, totusi, fara sira spinarii) si sa vedem lucrurile bune: faptul ca nu se umbla la Canoane. Dar si Canoanele, asa neumblate cum speram ca vor ramane, opereaza si se adreseaza in sanul poporului lui Dumnezeu. Or, daca acesta este vanat, haituit, agresat, umilit, spoliat, Canoanele de indreptare duhovniceasca si morala ale Sfintilor Parinti ce rod vor mai da? La asta ar trebui ne gandim... In rest, dincolo de ceea ce ni se intampla noua, si dincolo de lamentatiile fiecaruia, trebuie sa vedem interesul Bisericii, pe termen lung si sa nu abdicam de la cateva principii elementare. Printre ele, cel al demnitatii umane mi se pare cel mai important (si cel mai pus in criza, acum). "Nu te teme, turma mica..."
|
24. Iulia
|
2010-06-29 12:01:47
|
| |
"Cel ce umbla in frica de Dumnezeu, chiar daca petrece in mijlocul oamenilor rai, nu se teme. El are inlauntrul sau frica de Dumnezeu si poarta arma nebiruita a credintei cu care poate sa le implineasca pe toate, chiar si pe cele ce par grele si cu neputinta celor multi. El petrece ca un urias in mijlocul piticilor sau ca un leu mugind in mijlocul cainilor si al vulpilor, increzandu-se in Domnul. Cu taria cugetului sau ii loveste pe ei si inspaimanta inimile lor, invartind cuvantul intelepciunii ca pe un toiag de fier" (Sf. Simeon Noul Teolog, Filocalia vol. 6). Va multumesc pentru raspuns. Unii preoti, chiar daca sunt nemultumiti, nu au ce sa faca deoarece au jurat : "voi respecta legiuirile bisericesti, voi ramane supus ierarhiei si nu voi iesi niciodata de sub jurisdictia Bisericii Ortodoxe Romane" (extras din Juramantul depus in biserica de catre absolventii Facultatii de Teologie Ortodoxa). Dvs. luptati-va sa raspanditi "cuvantul intelepciunii", nu va lasati. Daca nu mai sunt nici usi si nici geamuri, spargeti zidul. Cu ajutorul lui Dumnezeu eu cred ca exista intotdeauna o cale de iesire dintr-o situatie. Mult curaj, cu Dumnezeu inainte!
|
25. Rennifer
|
2011-10-27 07:36:13
|
| |
Great common sense here. Wish I'd thguoht of that.
Comenteaza:
|




 |